Tramvaiul 4 revine pe Cetății în câteva zile. Lucrările au fost finalizate și recepționate
Tramvaiul 4 va circula din nou pe bulevardul Cetății din Timișoara, pe prima linie înierbată construită de primărie. Lucrările au fost finalizate în decembrie, iar după remedieri și recepție, bulevardul este pregătit și pentru transportul în comun.
Declarație: „De duminică, pe Cetății tramvaiul va reîncepe să circule. De data acesta nu vor mai fi probleme, deoarece am făcut foarte multe probe noaptea, ne-am asigurat de cel mai rău scenariu. Am făcut probe cu plug de zăpadă nu doar cu tramvaiul, deci, ne-am asigurat că și în situații excepționale, când avem zăpadă de 1 metru și trebuie să deszăpezim cu plugul, să putem să folosim linia și să luăm virajul (de la intersecția cu Torontalului - n.r.) și cu folosirea plugului de deszăpezire“, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău la TVR Timișoara.
În detaliu: Informația a fost confirmată atât de reprezentanții Primăriei Timișoara, cât și de către cei ai STPT. Ceea ce înseamnă că, de duminică, timișorenii vor putea circula din nou cu tramvaiul 4 pe Cetății. Pe această linie vor circula din start tramvaie Bozankaya, cumpărate de primărie cu aproximativ 2 milioane de euro bucata.
În paralel, STPT investește și în predictibilitatea transportului în comun. Astfel, au fost schimbate GPS-urile de pe mijloacele de transport în comun, care funcționau cu o tehnologie veche de cel puțin 12 ani. Astfel, noul sistem va putea fi conectat și cu Google Maps, în așa fel încât călătorii să afle exact la ce oră să fie în stație. Conform viceprimarului, sistemul va fi funcțional în luna martie 2024.
Background: Investiția de pe Cetății a fost una dintre cele mai mari din istoria orașului, ridicându-se la aproape 84 de milioane de lei. Din această sumă, în urma unui acord semnat de municipalitate cu ADR în timpul lucrărilor, aproape 77 de milioane de lei sunt decontați de Uniunea Europeană.
Lucrările pe Cetății au început în vara anului 2021 și s-au încheiat în decembrie 2023, exact în termenul contractual stabilit la începutul lor. Ele au fost executate de PORR, împreună cu o serie de subcontractanți.
Șantierul a inclus modernizarea radicală a bulevardului, începând cu rețelele subterane de apă și canalizare, carosabil, trotuare și spații verzi, linii înierbate de tramvai și copaci, precum și stații moderne.