Centura de Vest a Timișoarei are proiectant și constructor. Dacă nu sunt contestații

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că Varianta Ocolitoare Timișoara Vest, un proiect important pentru regiune, a intrat în faza de realizare. CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și construcția acestui nou drum național cu 2 benzi pe sens.

 

Centura de Vest a Timișoarei are proiectant și constructor. Dacă nu sunt contestații
Centura de Vest a Timișoarei are proiectant și constructor. Dacă nu sunt contestații

Detalii rapide

  • Lungime: 13,9 km
  • Lățime: 4 benzi (câte două pe sens)
  • Structuri: 4 noduri rutiere, două pasaje și un pod
  • Valoare: 1,41 miliarde de lei (fără TVA)
  • Durată: 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție)
  • Finanțare: Programul Transport 2021-2027 (PT)
  • Antreprenor: NUROL INSAAT VE TICARET AS (contractul cu firma turcă se va semna în 10 zile, dacă nu apar contestații)
  • Licitație: Bucata de centură lipsă a fost scoasă la licitație de Ministerul Transporturilor în luna februarie a acestui an, la un cost estimat de 2,4 miliarde de lei.

Detalii tehnice

Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va include:

  • Nod rutier: la intersecția cu DN69 (E671) și Drumul Național Centura Timișoara (DNCT)
  • Nod rutier: la intersecția cu DN6
  • Nod rutier: la intersecția cu DN59A
  • Nod rutier: la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30)
  • Pasaj: peste DN59 și linia CF100 (750 m)
  • Pasaj: peste DN6 și linia CF133 (450 m)
  • Pod: peste râul Bega și rezervoarele de nămol (450 m)

Context

Construcția acestui drum are rolul de a asigura legătura între actuala centură a municipiului (Timișoara Nord) și Varianta de Ocolire Timișoara Sud, care urmează să fie finalizată la sfârșitul lunii august 2024. Proiectul va descongestiona traficul din Timișoara și va facilita transportul în zona de vest a orașului.

Importanță

Acest proiect reprezintă un pas esențial în modernizarea infrastructurii rutiere din Timișoara și în îmbunătățirea condițiilor de trafic pentru locuitorii și vizitatorii orașului. Realizarea sa va contribui semnificativ la dezvoltarea economică a regiunii, oferind o infrastructură de transport mai eficientă și mai sigură.

Următorii pași

Semnarea contractului cu antreprenorul turc este așteptată în termen de 10 zile, cu condiția să nu existe contestații. Odată finalizate aceste formalități, lucrările de construcție vor putea începe, marcând începutul unei noi etape în dezvoltarea infrastructurii rutiere din Timișoara.

SMTT
Brantner
Cumpără-ne o cafea