FOTO. Circulația tramvaielor pe bulevardul Stan Vidrighin a fost reluată
Lucrările de modernizare de pe Bulevardul Stan Vidrighin au fost finalizate, iar sâmbătă, 19 octombrie 2024, de la ora 13, circulația tramvaielor a fost reluată. La inaugurare au fost prezenți primarul Dominic Fritz, viceprimarul Ruben Lațcău, însoțiți de copii din zonă, care au primit premii.
De ce a fost important:
- Îmbunătățirea transportului public: Noile tramvaie Bozankaya au început să circule pe un bulevard complet refăcut, oferind călătorilor condiții moderne și eficiente.
- Modernizare urbană: Proiectul a inclus amenajarea a aproape 3.000 mp de spații verzi, cu 922 de arbori plantați, precum și piste de biciclete și trotuare generoase.
Detalii:
- Infrastructură subterană actualizată: Lucrările au cuprins schimbarea rețelelor de electricitate, semaforizare, gaze și telecomunicații.
- Colaborare cu Aquatim: Investiția a fost coordonată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă-canal implementat de Aquatim.
- Traseele tramvaielor 4 și 8 au fost actualizate, facilitând accesul în diferite zone ale orașului.
Noile trasee ale tramvaielor:
-
Linia 4:
- Calea Torontalului (Ciocanul) – Matei Basarab – Amforei – Cetății – Balta Verde – Mendeleev – Circumvalațiunii – Piața 700 – Piața Libertății – Hotel Continental – Prefectură – 3 August 1919 – Piața Traian – Fabrica de Bere – Banatim – Podeanu – Fabrica de Detergenți – Mecatim – Piața Ghe. Domășnean (AEM).
-
Linia 8:
- Gara de Nord – bd. Regele Carol I – Piața A. Mocioni – Piața Sfânta Maria – Parcul C. Sylva – Piața N. Bălcescu – Piața Crucii – Strada Cluj – Sala C. Jude – Deliblata – Banatim (str. 1 Decembrie 1918) – Banatim (Calea Stan Vidrighin) – Podeanu – Fabrica de Detergenți – Mecatim – Piața Ghe. Domășnean (AEM).
Context:
- Modificări temporare: Începând cu 19 octombrie 2024, tramvaiele liniilor 4, 8 și 9 au avut capătul de linie la Piața Ghe. Domășnean (AEM) din cauza lucrărilor de relocare a buclei de întoarcere de la Ciarda Roșie, parte a proiectului "Amenajare terenuri de sport – Construire stadion pe structură metalică, Calea Buziașului, Timișoara".
- Suspendarea liniei 23 autobuz: Linia 23 de autobuz, introdusă temporar pe durata lucrărilor la Calea Stan Vidrighin, a fost suspendată.
Ce a urmat:
- Reluarea circulației tramvaielor a îmbunătățit mobilitatea urbană și a redus timpul de deplasare pentru locuitori.
- Continuarea proiectelor de infrastructură în Timișoara pentru a oferi un mediu urban modern și accesibil.
Declarații:
„După 2 ani și jumătate, în sfârșit am redeschis bulevardul Stan Vidrighin și pentru tramvai. Acest proiect a luat bun sfârșit în termen. Asta mă bucură cel mai mult. A costat 100 de milioane de lei, 67 de milioane de lei din fonduri europene. Restul banilor vin din bugetul local și cu asta am refăcut toată infrastructura, nu doar rutieră, ci și utilitățile, spațiile verzi și pistele de biciclete și chiar mă bucur pentru că știu că mulți aici în zonă au și suferit. A fost un sacrificiu care acum, pentru următorii 30 de ani, avem o infrastructură cum trebuie. Investim în transportul public, investim în modernizarea infrastructurii din Timișoara, astfel încât toată lumea să se poată deplasa cu cât mai multă ușurință posibilă.”
— Dominic Fritz, primarul Timișoarei