Cinci oferte pentru reconstrucția Podului Muncii din Iosefin
Cinci firme și asocieri de firme s-au înscris la licitația pentru reconstrucția Podului Iuliu Maniu din Timișoara, un proiect major al municipalității, care vizează siguranța rutieră și modernizarea infrastructurii urbane.
De ce contează: Podul, construit în 1978, nu a fost niciodată consolidat. Starea avansată de degradare a suprastructurii impune o intervenție urgentă pentru a proteja miile de pietoni, bicicliști și șoferi care îl traversează zilnic.
Declarație:
„Podul de la fosta Fabrică de Țigări e pe lista celor 4 poduri pentru care am planificat să începem șantierele anul acesta. (...) După mai bine de 45 de ani în care nu s-au făcut lucrări serioase la acest pod, nu mai putem amâna.”
— Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Cine sunt ofertanții:
-
PORR Construct
-
Tehnodomus SRL
-
Asocierea Freyrom (lider) și Procons Group
-
Asocierea Drumuri și Poduri Banat SRL (lider) și Gott Strasse
-
Asocierea ZSN Cardinal (lider), CML.RO SRL, Ardelean Company Nord Vest SRL
Detalii proiect:
- Demolare totală a suprastructurii actuale
- Reconstrucție cu două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete
- Consolidarea rampelor și a picioarelor podului
- Sistem de iluminat LED, elemente antiseismice, parapete de protecție
- Lucrări pentru întărirea malurilor și reconfigurarea scărilor de acces
Finanțare și termen:
-
Investiție estimată: 49,3 milioane lei (TVA inclus)
-
Durată execuție: 14 luni
-
Primăria a depus o cerere de finanțare din bani europeni: 43 milioane lei prin Programul Regional Vest 2021–2027
Ce urmează:
Urmează etapa de evaluare a ofertelor, iar dacă finanțarea este aprobată, lucrările ar putea începe în a doua parte a anului. Este unul dintre cele patru poduri programate pentru reabilitare în 2024.