Viceprimarul Lațcău cere amânarea închiderii pasarelei de la Gara de Nord până la găsirea unei soluții sigure pentru pietoni
Viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău solicită oficial CFR Infrastructură să suspende demolarea pasarelei pietonale care leagă cartierul Blașcovici de Gara de Nord, până când este identificată o soluție sigură pentru pietoni. Pasarela urmează să fie închisă începând cu 14 iulie, în cadrul lucrărilor de modernizare a căii ferate, însă CFR nu a oferit alternative pietonilor care tranzitează zona.
- Pasarela pietonală din zona Gării de Nord, utilizată zilnic de sute de oameni, urmează să fie închisă, demolată și reconstruită
-
Măsura face parte din proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj
-
CFR Infrastructură a anunțat închiderea, iar apoi demolarea pasarelei începând cu data de 14 iulie 2025
Viceprimarul cere soluții de siguranță pentru pietoni
-
Ruben Lațcău: „Am cerut oficial sistarea demolării pasarelei până când va exista o soluție sigură pentru pietoni”
-
„Pasarela nu este un moft, ci un drum vital pentru toți cei care traversează zilnic liniile CFR ca să ajungă la muncă, la școală sau în alte zone ale orașului”
-
Primăria a primit zeci de sesizări de la locuitorii din zonă, nemulțumiți de lipsa unei alternative sigure de traversare
Ce înseamnă închiderea pasarelei
-
În lipsa pasarelei, cel mai apropiat punct legal de traversare a căii ferate ar rămâne Pasajul Jiul
-
Distanța până la Jiul implică un ocol semnificativ, de peste 1 kilometru, afectând în special pietonii, elevii și lucrătorii navetiști
CFR analizează cererea
-
Reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara au confirmat că solicitarea viceprimarului va fi analizată împreună cu constructorul (asocierea condusă de WeBuild)
-
O decizie finală privind calendarul demolării va fi comunicată în perioada următoare
Context
-
Proiectul de modernizare a liniei Caransebeș – Timișoara – Arad este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură feroviară din vestul țării
-
Lucrările din Lotul 3 includ: modernizarea stației Timișoara Nord, a liniilor de cale ferată, construirea de pasaje și poduri noi, inclusiv reconstruirea pasarelei pietonale existente
Ce urmează
-
Autoritățile locale cer demararea lucrărilor doar după ce este implementată o soluție temporară sau alternativă de traversare sigură pentru pietoni
-
CFR urmează să decidă dacă amână închiderea pasarelei sau menține termenul anunțat pentru 14 iulie