Autostrada Timișoara – Moravița prinde viteză: contract semnat pentru Lotul 2
Vestul țării face un pas important spre conectivitatea cu Serbia. PORR Construct va construi Lotul 2 al Autostrăzii A9, între Jebel și Moravița, într-un contract de aproape 3 miliarde de lei.
Detalii-cheie
-
Contractul pentru Lotul 2 (Jebel – Moravița) a fost atribuit companiei PORR Construct SRL
-
Lungime: 33,49 kilometri
-
Valoare: 2,97 miliarde lei, fără TVA
-
Durată totală: 48 de luni
-
12 luni pentru proiectare
-
36 de luni pentru execuție
-
Infrastructură majoră inclusă în proiect
-
Pod de 560 metri peste calea ferată CF124 și DN58B
-
Două noduri rutiere, la Voiteg și Moravița
-
Două spații de servicii de tip S3
-
Două parcări de scurtă durată
-
Centru de Întreținere și Coordonare, lângă nodul Moravița
-
Proiectul prevede infrastructura necesară pentru instalarea a minimum 6 stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice în fiecare spațiu de servicii și parcare
Context regional
-
Autostrada A9 Timișoara – Moravița va lega Timișoara de frontiera cu Serbia, prin punctul de trecere Moravița – Vatin
-
Este considerat unul dintre cele mai strategice proiecte de conectivitate transfrontalieră ale regiunii de vest
-
Finanțarea este asigurată prin Programul Transport
-
Lotul 1 (Timișoara – Jebel) este în prezent în etapa de contractare
De ce contează
-
Autostrada A9 va oferi o conexiune rutieră rapidă și sigură între Banat și Serbia, cu impact economic direct asupra regiunii
-
Este primul proiect de autostradă românească care integrează sistematic stații de încărcare electrică pe toată lungimea unui tronson
Ce urmează:
PORR Construct are un an pentru proiectare, urmat de trei ani de lucrări efective. În paralel, Ministerul Transporturilor pregătește și contractul pentru Lotul 1, pentru a asigura continuitatea traseului între Timișoara și granița sudică.