Criză la CFR: zeci de trenuri suspendate din cauza datoriilor. Lista rutelor afectate în vestul țării

CFR Călători a anunțat suspendarea temporară a aproximativ 70 de trenuri din toată țara, inclusiv a unor rute care legau Timișoara de Oradea, Baia Mare și Satu Mare. Decizia vine pe fondul unor datorii de peste 100 de milioane de lei pe care CFR Călători o are către CFR Infrastructură. În ultimii 4 ani, Ministerul Transporturilor a fost controlat de PSD.

Criză la CFR: zeci de trenuri suspendate din cauza datoriilor. Lista rutelor afectate în vestul țării
Criză la CFR: zeci de trenuri suspendate din cauza datoriilor. Lista rutelor afectate în vestul țării

Trenuri din vest, afectate:
Printre cursele suspendate se numără mai multe trenuri Regio și InterRegio care deserveau Timișoara și Arad:

  • IR 1531, IR 1530: Timișoara Nord – Baia Mare și retur (anulat din 8 noiembrie);

  • IR 1532, IR 1533: Satu Mare – Timișoara Nord și retur (anulat din 10 noiembrie);

  • IR 1537, IR 1539: Timișoara Nord – Oradea și retur;

  • IR 1743, IR 1744: Arad – Oradea și retur;

  • R 3115 – R 3118: Timișoara Nord – Oradea și retur;

  • R 3122 – R 3129: trenuri locale Arad – Gurahonț și Arad – Brad.

Context:
CFR SA a suspendat circulația trenurilor din cauza neplății tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), datorii acumulate de operatorul de stat. CFR Călători susține că pe lângă lipsa fondurilor, problemele sunt amplificate de reglementări privind odihna personalului de tren, lipsa materialului rulant și restricțiile tehnice impuse de CFR SA. Începând din noiembrie 2021, Ministerul Transporturilor a fost controlat de PSD, mai întâi prin Sorin Grindeanu, actual președinte interimar al partidului. În 2025 el „a predat ștafeta” colegului său de partid Ciprian Șerban. Acesta din urmă amenință acum șefii CFR Călători și CFR Infrastructură să remedieze urgent situația, altfel vor fi demiși. 

Ce urmează:

  • Suspendările sunt declarate temporare, până la achitarea datoriilor.

  • CFR nu a oferit un calendar clar pentru reluarea circulației.

  • Autoritățile locale și operatorii regionali avertizează că măsura va izola mai multe orașe din vestul țării și va afecta mii de navetiști.

Imaginea de ansamblu:
Suspendările vin într-un moment critic pentru infrastructura feroviară românească, marcată de întârzieri în investiții și lipsa reformelor promise. Cu peste 100 de milioane de lei datorii și reparații întârziate, CFR riscă să intre într-un nou blocaj operațional în prag de iarnă. 

În Timișoara, CFR tocmai derulează un proiect mamut de dublare a liniilor de cale ferată, din fonduri europene. Rămâne de văzut dacă la final vor mai exista și trenuri care să circule pe aceste linii.

SMTT
Cumpără-ne o cafea