FOTO | Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani

Timișoara a scos vineri în circulație primele cinci firobuze noi produse de Bozankaya, marcând prima achiziție de acest fel din ultimii 15 ani și lansarea unui nou design pentru flota de transport public.

 

FOTO | Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani

De ce contează: Noile firobuze marchează începutul unei etape de modernizare accelerate a transportului public timișorean, într-un moment în care orașul își reînnoiește treptat toate mijloacele de mobilitate electrică - tramvaie, autobuze, firobuze - prioritizând transportul în comun și prin crearea de benzi dedicate.

Ce s-a întâmplat:
• Începând de vineri, 14 noiembrie, cinci troleibuze scurte Bozankaya au fost introduse pe linia 16, de la ora 11.
• La prima cursă a participat și primarul Dominic Fritz. Noile troleibuze sunt galbene, în linie cu designul recent al tramvaielor, dar și cu tradiția Timișoarei. 
• Unul dintre vehicule a avut o eroare tehnică la inaugurare, după ce șoferul nu a mai putut reporni troleibuzul din cauza unui senzor care indica uși deschise.

Declarație:

„La peste 15 ani după ultima achiziție de trolebuze, dăm în funcțiune noua generație de firobuze Timișorene. Astăzi punem pe traseu cinci, mai așteaptă încă nouă în depou. În total, cumpărăm 33 (…) Lansăm un nou design pentru flota de transport public și începe o nouă eră: mai multă calitate, mai mult confort”, a afirmat primarul Dominic Fritz. 

Context istoric:
Directorul STPT, Florin Petolea, a subliniat că lansarea are loc exact la 83 de ani de la intrarea în circulație a primelor firobuze din Timișoara, pe 15 noiembrie 1942. Acestea erau Fiat Marelli – de unde și denumirea tradițională de „firobuz”.

Detalii despre achiziție:
• 33 de troleibuze comandate: 8 scurte (12 m) și 25 articulate (18 m).
• Toate cele scurte au sosit; primul model articulat a ajuns în septembrie și se află în teste.
• Autonomie pe baterii: până la 40 km pentru cele scurte, până la 25 km pentru cele articulate.
• Capacitate: 100 de pasageri (34 pe scaune) pentru scurte; 140 pentru articulate.
• Dotări: aer condiționat, prize USB, Wi-Fi, sistem audio-video, rampă pentru persoane cu dizabilități, sisteme moderne de siguranță, validatoare noi și integrare cu sistemul IDS, inclusiv poziționare în Google Maps.

Între linii: Noile troleibuze vin într-un moment în care Timișoara mizează puternic pe transport electric, iar primăria vede această achiziție ca pe un pas simbolic spre modernizare — chiar dacă lansarea nu a fost lipsită de surprize tehnice.

SMTT
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Firobuzele noi ale Timișoarei au intrat pe traseu. Sunt primele achiziționate în ultimii 15 ani
Cumpără-ne o cafea