Noi parcări în Calea Șagului, pe locul garajelor vechi. Lucrările încep anul viitor
Primăria Timișoara va amenaja, în 2026, noi locuri de parcare în zona Calea Șagului, pe amplasamentele unor garaje vechi dintre blocuri, pentru a compensa spațiul de parcare redus pe bulevard în urma proiectului Magistrala Verde.
Ce se întâmplă:
Municipalitatea a identificat deja loturi de garaje vechi pe Intrarea Sabiei, Intrarea Plantelor, Intrarea Cucului, strada Kiriac și bulevardul 16 Decembrie 1989. Evaluarea întregii zone va continua, iar intervențiile vor fi realizate etapizat pe parcursul anului viitor.
De ce contează:
Reconfigurarea Căii Șagului prin proiectul Magistrala Verde reduce spațiul dedicat parcării pe bulevard. Autoritățile locale spun că noile parcări dintre blocuri vor compensa o parte din locurile afectate.
Ce spune primăria:
Viceprimarul Ruben Lațcău afirmă că, în perioada următoare, inclusiv la începutul anului viitor, vor fi propuse spre declarare de utilitate publică zonele cu garaje vechi, pentru a permite demolarea acestora și amenajarea de parcări noi.
Cum se va face:
Vor fi parcurse procedurile legale de declarare a lucrărilor de utilitate publică, în paralel cu elaborarea proiectelor de amenajare. Lucrările vor fi incluse în programul municipal de modernizare a zonelor dintre blocuri.
Context:
Programul Primăriei Timișoara prevede transformarea vechilor zone cu garaje în parcări, spații verzi, trotuare și căi de acces. În funcție de amplasament, vor fi realizate platforme pentru pubele, rastele pentru biciclete și alte dotări. Recent, au fost finalizate parcările de 112 locuri de pe strada Orșova și cea de peste 120 de locuri de pe strada Horia Măcelariu, iar parcarea de pe strada Nicolae Grivu este în execuție.
De reținut:
Proiectul Magistrala Verde va reconfigura peste 114.000 de metri pătrați de spațiu urban, va include aproape cinci kilometri de piste de biciclete, reamenajarea a circa 20.000 de metri pătrați de trotuare și extinderea spațiilor verzi de la aproximativ 14.000 la peste 16.000 de metri pătrați. Investiția depășește 131 de milioane de lei, fără TVA, iar durata estimată de execuție este de 30 de luni. Proiectul a fost aprobat, luni, în ședința Consiliului Local Timișoara și va fi depus pentru finanțare din fonduri europene.
